خدمات آنلاین آزمایشگاه

بخش های آزمایشگاه

پذیرش و نمونه گیری
اولین و یکی از مهترین بخش های آزمایشگاه، بخش های پذیرش، نمونه گیری و جوابدهی آزمایشگاه می باشد که از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ساعت ۲۰:۳۰ شب با شما مراجعین عزیز در ارتباط بوده و آماده خدمت رسانی به شما می باشند.
خدمات تخصصی NGS
بدن همه ی ما از سلول های مختلفی تشکیل شده و این سلول ها در کنار همدیگر بافت های مختلف را تشکیل میدهند. بافت ها در کنار هم قرار گرفته و اعضا مختلف بدن را شکل می دهند. نکته جالبی که وجود دارد، ماده ژنتیکی یا همان محتویات DNA این سلول هاست که همه ی سلول های بدن یک اسنان یا هر موجود زنده ی دیگر از یک محتوای یکسانی برخوردار هستند. در درون هر سلول حدود ۲۵۰۰۰ ژن وجود دارد که موجب ویژگی های خاص هر بافت میشود. این سلول ها شامل مناطق مختلفی هستند که به آن ها نواحی اگزونیک و اینترونیک گفته میشود. اگزون ها مسئول ساختن پروتئین ها و پروتئین ها مسئولیت اصلی هدایت یک سلول را برعهده دارند. به کل نواحی اگزون های تمامی سلول های یک فرد، اگزوم گفته میشود. نکته جالب توجه این است که کل نواحی اگزونیک تنها ۲ درصد از کل محتوای ژنتیکی بدن یک فرد را شامل می شود ولی در مقابل بیش از ۸۵ درصد از اختلالات ژنتیکی افراد در این نواحی شناسایی می شوند. امروزه با بررسی اگزوم ها تحت عنوان NGS-WES و یا توالی یابی تمام مناطق اگزوم می توان به بررسی اختلالات ژنتیکی افراد پرداخت.
بیوشیمی
یکی از اصلی ترین بخش های آزمایشگاه بخش بیوشیمی می باشد و تقریبا بیشتر حجم برگه جواب آزمایش را به خود اختصاص می دهد. در این بخش متخصصین رشته بیوشیم با استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک و پیشرفته به اندازه گیری مقادیر قند، چربی، آنزیم های کبدی، آهن و... می پردازند.
هماتولوژی و انعقاد
انجام کلیه آزمایش های مربوط به بررسی سلولی های خونی ( گلبول های سفید و قرمز و همچنین پلاکت ها) شامل شمارش سلول ها، بررسی ویژگی های ظاهری ، بررسی سیستم انعقادی، اندازه گیری فاکتور های انعقادی و... همگی تنها بخشی از وظایف پیچیده و حساس بخش هماتولوژی می باشد که با بکارگیری کادری مجرب به همراه دستگاه های پیشرفته روز دنیا انجام می پذیرد.
هورمون شناسی
یکی از مهترین بخش های آزمایشگاه بخش هورمون شناسی می باشد، در این بخش تمامی تست های مربوط به اندازه گیری هورمون های بدن (هورمون های تیروئیدی، هورمون رشد، هورمون های جنسی و...)، غربالگری دوران بارداری، اندازه گیری ویتامین ها، تومور مارکر ها و آزمایشات غربالگری نوزادان با به کارگیری کادری مجرب و تجهیزات پیشرفته انجام می پذیرد.
ایمونولوژی
انجام کلیه آزمایش های مربوط به سیستم ایمنی بدن و بررسی بیماری های خود ایمنی به روش IF، تست های تخصصی روماتولوژی و بیماری های گورش، انجام تست UBT با استفاده از ایزوتوب کرین ۱۴ مناسب برای خانم های باردار و کودکان، انجام آزمایشات تشخیصی HLA انجام کلیه تست های الکتروفورزی به روش کاپیلاری و اندازه گیری سطح داروها به روش HPLC در این بخش انجام می شود.
ژنتیک مولکولی
ژنتیک مولکولی یکی از بخش های جذاب و هیجان انگیز آزمایشگاه ها به حساب می آید. در این بخش بیماری ها در سطح مولکولی و رشته های DNA و RNA بررسی شده و نیاز به تجهیزات پیشرفته و دانش نوین و به روز دارد.
سیتوژنتیک
در این بخش از آزمایشگاه به بررسی و کشت سلول های مختلف از جمله سلول های لنفوسیت خون ، سلول های مایع امنیون و حتی سلول های مغز استخوان پرداخته شده و سپس در یکی از مراحل تقسیم سلولی، سلول ها متوقف شده و به بررسی کروموزومی سلول ها پرداخته میشود. این مراحل به شدت حساس بوده و در محیطی استریل انجام می پذیرد. در نهایت توسط متخصصین این رشته مورد بررسی و آنالیز قرار میگیرد.
پاتولوژی
یکی از بخش های تخصصی و حساس در آزمایشگاه بخش پاتولوژی به حساب می آید که به بررسی بافت های مختلف در زیر میکروسکوپ می پردازد. این بخش شامل سه مرحله نمونه برداری که معمولا توسط پزشک متخصص و در حین عمل جراحی انجام میشود. مرحله بعدی آماده سازی نمونه که در آزمایشگاه انجام شده و در نهایت بررسی و آنالیز نهایی که توسط متخصص پاتولوژی انجام می پذیرد.
میکروب شناسی
یکی از بخش های جذاب و هیجان انگیز آزمایشگاه، بخش میکروب شناسی می باشد. در این بخش ما به دنیای میکروب ها و میکرو ارگانیسم ها سفر کرده و به دنبال عامل بیماری زا در بدن افراد هستیم.